Friday, November 7, 2008

Mintak Maaf Day!

Today all of us had to salam the teachers in school, ask their forgiveness and to get blessings from them. It was fun because every teacher that teached me any subjects gave me interesting comments. By the way, i combed my hair today so no one said "darryl, rambut tu potong lah dah macam kumpulan the beatles dah tuuu" Haha. So here's what some of the teachers said to me and my friends!

Cikgu Wanda : Bahasa Melayu

"Darryl, rajin datang pulak kau ke sekolah ye? Banyak awak masih hutang dgn saya jadi jangan lupa ye. Buat yang terbaik utk SPM awak, jangan asyik nak tidur lepas jawab paper. Lagi satu, jangan gopoh gopoh jawab soalan. Tenangkan otak kamu tu!"

Cikgu Roslin : Accounts

"Seminggu tak ada exams nanti banyak banyak lah buat latihan dokumen. Ingat, awak tu pandai cuma awak malas je. Senang kalau awak usaha kan? Tengok perubahan awak, dulu awak tak boleh tapi sekarang awak dah boleh. At least semua kredit ye? Itu target cikgu utk awak!"

Ustazah Jamaliah : Agama Islam

"Ustazah bukan nak cakap apa, kamu tu banyak main main dalam kelas. Latihan buat tapi hantarnya? Tak pernah pun saya tengok latihan kamu. Kamu bagus, cuma kamu kena fokus bahagian kertas satu! Ingat cik abang oi, mulakan dgn pendahuluan soalan. Kamu tu asyik lupa je. Insyallah tuhan akan bantu kamu semua sekiranya kamu semua berusaha. Doa!"

Cikgu Rozila : Cikgu Tinggi Selalu Tegur Rambut

"Kamu ada adik form three ke? Muka sebijik cam awak, rambut pun macam awak. Tak ada? Tapi kenapa muka awak macam dia? Apa? Muka awak fotostat? Memang pun, dah banyak jenis manusia dah muka cam kau. Haha. Apa apa pun, jawab exam betul betul. Selamat berjaya!"

Cikgu Soh : Science Teacher

"Saya bukan doa kamu sahaja, saya doa kamu semua. Ingat, sebelum jawab apa apa soalan baca doa dahulu. Kalau tara percaya, kamu semua cuba. Betul saya cakap, bukan main main punya. Jangan main mercun sekarang sebab kamu akan ganggu orang lain, nak main mercun kita main last day. Saya pun mahu join. Baik? Selamat menjawab."

Pengetua : The Big Boss

"Tak banyak saya nak berkata, semua cikgu dah kata apa yang saya nak kata. Cuma.. Elakkan dari tengok cerita lucah atau tengok benda benda yang lucah. Kerana, benda benda lucah itu lah yang akan mengganggu fikiran kamu jadi jangan lah. Saya merayu, kamu semua jaga disiplin dan kawal nafsu awak tu. Ingat, kamu boleh berjaya. Students, you are the best!"

So, that's what the teachers said to me and some friends. Oh god, this is getting touching and sad. I'll be missing all of the things in SMK Hillcrest, including the hot mak cik kantins and the pak guards, taking charge of the school's koperasi, all of them. Yeah!

No comments: